Gjennom markedsanalyse i bedriftsmarkedet kan du finne frem til de mest virkningsfulle tiltakene og aktivitetene for å oppnå målene dine i markedet.
Uansett om du ønsker å øke gjenkjøpet eller lojaliteten hos eksisterende kunder, sliter med å komme inn døra i et marked du ønsker å satse på – eller er usikker på hvilket marked du bør satse i – er en markedsanalyse et godt utgangspunkt.
Les mer om:
Vår egenutviklede markedsanalyse CeleroAnalysen er spesialutviklet for at selskaper i bedriftsmarkedet skal få de svarene fra markedet som gjør at veien blir tydelig foran deg – og at veien til målet blir enklest mulig.
La kundene selv fortelle deg hvordan du kan øke kundetilfredsheten eller øke kundelojaliteten, eller finn ut hvordan du kan styrke omdømmet og konkurransekraften din.
Gjennom markedsanalysen får du førstehåndskunnskap om hva egne kunder, sluttbrukere, beslutningstakere og potensielle kunder mener er dine forbedringsområder og konkurransefortrinn. Kunnskapen bruker du til å prioritere, forbedre og tilpasse produkter, service og leveranse i henhold til markedets ønsker og behov.
Markedsanalysen sammenligner din bedrift med konkurrenter, og gir kunnskap og intern bevissthet om trender og fremtidsutsikter i markedet ditt. Resultatene av CeleroAnalysen® fremstilles på gjennomsnittsnivå og enkeltkundenivå, i praktiske rapporter som gjør det enkelt å utarbeide konkrete strategier og aktivitetsplaner.
Therese Strand
Tidligere markedssjef | Norkring