Nyhetsbrevet er en flott måte å kommunisere direkte med målgruppen på. Mulighetene for å skreddersy kommunikasjonen er god, ved at du kan skrive relevant og godt innhold og utforme gode adresselister.

Nyhetsbrev er en kostnadseffektiv form for markedsføring, som lar deg måle effektene av dine utsendelser. Resultater fra tidligere utsendelser, som hvilket innhold som fungerer og hva som ikke fungerer, vil gi deg kunnskap om hvilke innhold som bør være tilsende ved fremtidige utsendelser.

Utforming av nyhetsbrev

Våre erfaringer med nyhetsbrev er at utforming av både innhold og oppsett er viktig. Innholdet må være relevant for mottakerne, hvis ikke blir ikke budskapet du ønsker å formidle prosessert. Ved å utforme et informativt og engasjerende innhold vil mottakerne selv gå inn på deres nettsider og lese mer. Altså vil det være viktig å skape relasjoner mellom nyhetsbrevet og hjemmeside.

I selve utformingen av nyhetsbrevet må førsteinntrykket være oversiktlig. Mottakeren må forstå hva innholdet i nyhetsbrevet er. Dette kan gjøres ved å utarbeide informative emnelinjer og informasjonstekster. Ved å utforme gode adresselister kan du sende ulike nyhetsbrev til ulike mottakere, og på denne måte skreddersy innhold til alle dine kunder.

Våre erfaringer

Når mottakerne har gitt samtykke til å motta nyhetsbrev fra bedriften er de forberedt og mottagelige for innholdet du deler. Vi har sendt ut tusenvis av nyhetsbrev og har teknisk kunnskap som gjør at du alltid slipper unna spamfilteret, maksimerer åpningsgraden og konverterer så mange mottakere som mulig.

Referanser

«Celeros viktigste konkurransefortrinn er at de er tett på og skaper fremdrift. Vi har sett på Celero som en inhouse markedsavdeling hos oss.»

Børge Søraas
CEO | AquaOptima