En firmaprofil er helheten av det som er synlig for omverdenen. Profilen skal binde sammen alt som kommuniseres internt og eksternt. Profilen bør ha en rød tråd som underbygger og forsterker bedriftens identitet – og samtidig gjør deg gjenkjennelig og budskapet ditt enkelt å tolke for målgruppen din.

Fordi logoen er bedriftens bærende element, er det også viktig at den er både gjenkjennbar og selvforklarende. Vi lager logoer som gjenspeiler selskapets identitet – og som blir husket av kundene.

Noe av det designerne våre hjelper deg med:

  • logo
  • farger
  • ikoner
  • bilder og illustrasjoner
  • typografi
  • grafiske elementer
  • profilmateriell

Logoer vi har laget

Logoen er en del av firmaprofilen, og må fungere i samspill med bilder, farger, fonter, illustrasjoner og alt annet du er synlig med i markedet. Denne helheten hjelper vi deg gjerne med. I Celero har vi lang erfaring med design og utvikling av logoer og helhetlig visuell profil for bedrifter i et stort antall ulike bransjer.

Våre designere har alltid en systematisk, kreativ og målrettet tilnærming som fører til et visuelt uttrykk du er stolt av – og som kundene dine elsker. Vi kjenner bransjestandardene og vet hva som funker for din målgruppe. En god og tydelig profil kan også skape stolthet og samhold innad i bedriften.

Vi jobber tett med deg for å finne det riktige uttrykket:

Research

I oppstartsfasen samler vi systematisk inn informasjon om dine mål i markedet, selskapets identitet og konkurransefortrinn, kundene dine, målgruppen din og konkurrentene dine.

Identitet

Vi desVi beskriver hvilket uttrykk som kan skape ønsket effekt for ditt selskap. Denne beskrivelsen enes vi om slik at du vet hva du får – og vi vet hva vi skal levere.igner, utvikler, drifter og vedlikeholder nettsiden din. Vi fyller den også med innhold og sørger for at den er søkbar og synlig, mobiltilpasset og i tråd med den digitale utviklingen.

Skisser

Nå starter virkelig den kreative prosessen. Vi jobber ut skisser, fargepaletter og grafisk uttrykk. Vi holder deg oppdatert underveis. Etter konsultasjon med deg spisser vi en av retningene vi sammen har valgt. Ofte starter vi med å spikre logo og farger.

Profilbygging

Parallelt jobber vi ut det komplette grafiske uttrykket ditt – og nå begynner profilen å ta form. Det resulterer i en komplett profilhåndbok. Den fylles med regler og eksempler på bruk av logo, farger, fonter og alt annet profilen består av.

Profilmateriell

Etter en ny avsjekk med deg, jobber vi ut alt du trenger av profilmateriell: Visittkort, firmapresentasjoner, nettside, brosjyrer, innhold til digital markedsføring – og alt annet du ønsker deg.

Lansering og videreutvikling

Etter at profilen tas i bruk hjelper vi deg gjerne med lanseringen ut i markedet, og kan samtidig være der for å videreutvikle og forvalte profilen i fremtidig markedsføring.