«Det har vært profesjonalitet og faglig dyktighet fra dag én. Å kunne ta en telefon til Celero har vært et positivt bidrag i arbeidshverdagen vår; vi får innspill på gode idéer, og kritikk av dårlige idéer. Det har vært verdifullt.»

Øystein Væringsaasen

Markedskoordinator, Micro Matic Norge

Utfordringen

Micro Matic hadde ambisjoner om å øke nettsidetrafikken. Samtidig skulle husets digitale markedsfører ut i fødselspermisjon. For å fylle kapasitetsbehovet vurderte de først å bruke et vikarbyrå, men de slet med å finne en god match.

— Vi satt rundt bordet og vurderte hvilke muligheter vi hadde. Som leverandør til proffmarkedet samarbeider vi med grossister – og rundt bordet kom vi på et proft byrå som intervjuet oss i forbindelse med innholdsmarkedsføring for en av grossistene; og det var Celero, sier markedskoordinator Øystein Væringsaasen i Micro Matic.

Løsningen

Celero sitt konsept, å være en markedsavdeling til innleie – var midt i blinken for Micro Matic. I ett år har vi hjulpet Micro Matic med innholdsproduksjon, konseptutvikling og kampanjer.

— Vi er veldig fornøyde med måten Celero, med Anders i spissen, har satt seg inn i markedet og produktene våre. Enkelte av løsningene er uhyre kompliserte og krever ekspertkompetanse til den grad at det er et fåtall personer hos oss som virkelig kan teknologien. Disse ekspertene er ikke drillet på kommunikasjon, men Celero er dyktige og får dem til å formidle den informasjonen som er viktig for markedet.

I tillegg til å være fornøyde med kvaliteten på markedsarbeidet, mener Væringsaasen og kollegene at det er verdifullt med en sparringspartner i hverdagen.

Det er fantastisk med en ekstern partner vi kan sparre med i hverdagen. Celero kan kaste lys over muligheter eller utfordringer vi ikke har tenkt på, komme med innspill – og ikke minst, gi beskjed hvis en idé ikke er spesielt god.

Øystein Væringsaasen
Markedskoordinator, Micro Matic Norge

Resultatet

Etter et år med tett samarbeid og daglige uformelle telefonsamtaler sitter Micro Matic igjen med erfaringer og kunnskap som hjelper dem videre.

— Vi har faktisk tatt i bruk noen av metodene til Celero selv. Vi opplever at markedsaktivitetene har vært svært vellykket – store som små. For eksempel har vi gjennomført en omfattende kampanje mot oppdrettsnæringa, som Celero allerede har god kunnskap om, og den resulterte i god oppmerksomhet og konkrete leads. 

Væringsaasen peker også på en skreddersydd rapport som viktig for at Micro Matic skal lykkes videre.

— Celero har laget en rapport for oss som gir oss innsikt i konkrete muligheter og forbedringsområder, måned for måned. Alle her setter stor pris på å dykke dypere ned i resultatene fra markedsarbeidet og ta riktig beslutning om hvor innsatsen skal legges i neste periode. Nå er også vår digitale markedsfører tilbake fra permisjon, men jeg er sikker på at vi beholder Celero som en partner.