Lundhytta –
tradisjonsrikt håndverk i ny drakt

Vi har gjort mange kundeundersøkelser, men aldri opplevd tidligere at en leverandør har så høy kundetilfredshet som Lundhytta. Et stort utvalg av fornøyde Lundhytta-eiere, og deres egne historier og inntrykk, ligger nå til grunn for selskapets nye identitet og profil.

Utfordringen

Fornøyde kunder, uovertruffen oppfølging og hytter av høy kvalitet til tross: Lund Hyttebygg, som de het da samarbeidet med oss i Celero ble innledet, følte de kunne bli bedre kjent med markedet sitt. Vi var enige i at de hadde mye å gå på for å fremstå tydeligere og synliggjøre både identiteten og konkurransefortrinnene sine.

Vi tok kontakt med tidligere kunder og kartla systematisk hva akkurat de er fornøyd med og hva som var viktig, da de selv skulle velge hytteleverandør.

Basert på vår analyse viste det seg at Lundhyttas største fordeler var:

  • kvaliteten på håndverket
  • oppfølgingen fra de ansatte i Lundhytta og deres lokalkunnskap
  • valget av lokale råvarer og underleverandører
  • de ansatte sin ydmyke og genuine interesse for at folk skal trives på Nerskogen

Det viste seg altså at Lundhyttas konkurransefortrinn i stor grad var knyttet til kulturen i selskapet.

De er opptatt av å styrke lokalsamfunnet sitt, at hver eneste besøkende i området skal trives, at alle hytter er kundens drømmehytte og at kunden får den graden av tradisjonsbygg eller modernitet de selv ønsker.

Nytt navn, ny logo og ny «payoff»

Navnebyttet har faktisk bakgrunn i at mange av hytteeierne selv allerede kalte hyttene for Lundhytta.
– Du kan se det på stilen, kvaliteten og håndverket at det er en Lundhytte, var det flere som sa.

Vi ønsket å tydeliggjøre selskapets visjon og at de er spesialister på fjellhytter som tåler det tøffe norske klimaet. Fordi en hytte er et hjem nummer to for mange, var det viktig å løfte frem assosiasjonene og det unike kundene forbinder med Lundhytta.
Gjestfriheten og oppfølgingen, selv etter at hytta står ferdig – gir et nært forhold til hytteeierne og skaper tilhørighet og følelsen av å komme hjem – når du drar til fjells.

Dermed endte vi på payoffen – hjemme på fjellet.


Noe av det samme ønsket vi å reflektere i den nye logoen.

Den nye logoen spiller på kombinasjonen mellom tradisjonsrikt tømmerlaft og hytter med moderne tilsnitt, som glir inn i det vakre landskapet på Nerskogen. Her gikk vi mange runder, og endte med en elegant, men samtidig organisk form, hvor logoen og fargene gjenspeiler dem som naturlig finnes i tømmeret og naturen i fjellheimen.

Resultat

Nå, et halvt år senere, har de kartlagt markedet sitt grundig, fått nytt navn og ny payoff, ny logo, ny nettside, ny reklamefilm og ny katalog.

Det gjennomførte uttrykket som formidles nå, gjenspeiler de dyktige og ærekjære folkene bak Lundhytta, det fantastiske hytteområdet de jobber på i Nerskogen ved Oppdal og samspillet mellom de moderne- og tradisjonsrike hyttene de leverer.

Lundhytta er nå i posisjon til å markedsføre seg på en måte som stemmer med deres egen kultur og identitet, samtidig som de effektivt appellerer til sin målgruppe.
For mange er hytte på fjellet en drøm og da er det totalopplevelsen og oppfølgingen underveis i prosessen som teller, og alltid det vi ønsker å levere for våre kunder.

Akkurat som hos oss – slutter ikke oppdraget når selve hytta står ferdig.

Film

Vi laget også en filmsnutt fra Nerskogen. Hoveng Media sto for produksjon, mens vi stilte med idé, manus og prosjektledelse.

Nettsted – lundhytta.no

Hyttemodeller, inspirasjon, tomtevisning og bestilling av katalog

Inspirasjonskatalog

Inspirasjonskatalog, tomteinfo og 3D-bilder av hyttemodeller

3D bilder

3D-Norge laget detaljerte bilder av hytter til inspirasjonskatalogen og til bruk i all markedsføring.

Komplett markedsavdeling til utleie


Vi gjør små ting for store bedrifter og store ting for små bedrifter. Og omvendt.

Liker det jeg ser - la oss ta en prat!